loading...

دنیای آگهی و اخبار تکنولوژی

در بخش سرمایه گذاري در ترکیه و سرمایه گذاری املاك در ترکیه نیز رو به رشد قرار دراد و سرمایه گذاران زیادي در این بخش فعالیت می کنند.

سرمایه گذاري در ترکیه

ترکیه در زمینه هاي مختلفی نظیر احداث کارخانه، هتل، فروشگاه، بیمارستان و هم چنین طرح ها و پروژه هاي توسعه اي اقدام به جذب سرمایه گذار خارجی نموده است که براساس آمار موجود ترکیه تا پایان سال 2011 موفق به جذب 21 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می / 99 میلیارد دلار سرمایه خارجی شده است که این میزان سرمایه گذاری در ترکیه می باشد.

ترکیه به بزرگترین دریافت کننده سرمایه گذاری در ترکیه مستقیم خارجی در غرب آسیا تبدیل شده است .خرید ملک در ترکیه ( اعم از آپارتمان ، ویلا ، هتل و ملک تجاری ) علی الخصوص در آنتالیا و آلانیا و استانبول و روند رشد سرمایه گذاری در ترکیه بین المللی در زمینه املاک ، در راستای درک سرمایه گذاران از امنیت سرمایه و سود حاصله از خرید مستغلات – مشارکت در پروژه های ساخت و ساز املاک ، سرعت شکل گیری تسهیلات حقوقی را توسط بخش دولتی در بازار املاک ترکیه نمایان ساخته است .
یکی از راه های سرمایه گذاری در ترکیه مطمئن در آنتالیا و آلانیا ترکیه خرید و فروش هتل میباشد .در این راستا مشارکت بخش دولتی و خصوصی ، اقدام به ساده کردن روش های اداری و تقویت حمایت از سرمایه گذاران خارجی نموده است .

روسیه و آلمان در میان سرمایه گذاران اصلی ترکیه میباشند که در پرتو توسعه سرمایه گذاری در آنتالیا و آلانیا ی ترکیه بازار خرید و فروش هتل در این شهر را رونق بسیار داده اند.
به طور مثال : گلف توریسم
منطقه بلک در آنتالیا در جوار هتلهای لوکس و پنج ستاره ، بهشت گلف بازان خارجی میباشد ، در سال گذشته 125 هزار گلف باز خارجی فقط به منظور بازی گلف در زمین مناسب و آب و هوای خوب به این منطقه سفر کرده اند و دولت ترکیه را بر این داشته که در منطقه بلک آنتالیا سرمایه گذاری عظیمی را برای جذب توریست های گلف باز انجام دهد .

سرمایه گذاري در ترکیه

مشوق هاي سرمایه گذار خارجی و سرمایه گذاری در ترکیه:

-1 زمین رایگان در منطقه صنعتی و آزاد غازي آنتپ و سامسون براي احداث کارخانه
-2 در سایر مناطق نیز اتباع خارجی می توانند ضمن سرمایه گذاري در ترکیه از اقامت در ترکیه دائم نیز برخوردار شوند.
-3 در ماه می 2012 نیز با هدف جذب سرمایه گذاري خارجی در بخش هاي مختلف و بخصوص بخش مسکن،
قانونی به تصویب پارلمان ترکیه رسید که به موجب آن به اتباع خارجی غیر مقیم نیز این امکان را می دهد که
در کشور ترکیه هر نوع ملکی را خریداري کنند. این افراد در صوت دو سال حضور مستمر و بدون خروج از
ترکیه می توانند از اقامت در ترکیه نیز برخوردار گردند.
در جریان ترمیم کابینه جدید، مؤسسه اي براي تشویق سرمایه گذاري در ترکیه در ماه ژوئیه 2011 در وزارت اقتصاد
دایر شد. این مؤسسه ترکیه را به چهار منطقه تقسیم کرده و مشوق ها با توجه به سطح توسعه منطقه تخصیص
می یابد. این برنامه شامل سه سطح اجرایی است که بر آن اساس اقدام تشویقی مد نظر قرار می گیرد:
1. اجراي منطقه اي و بخشی
2. اجرا براي سرمایه گذاري در ترکیه در پروژه های بزرگ
3. به کار گیري روش و مشوق عمومی براي سرمایه گذاري در ترکیه
آخرین اطلاعات در مورد سیستم تشویق سرمایه گذاري در ترکیه، مقررات و هم چنین داده اي آماري و جزئیات بیشتر را میتوان از وزارت اقتصاد ترکیه به آدرس  www.ekonomy.gov.tr بدست آورد.

به دلیل افزایش مبالغ حقوق بازنشستگی و بیمه و امکان خرید ملک در ترکیه توسط مشتریان، تقاضاي خرید ملک و زمین در ترکیه بالا رفته است. افزایش ثبت شرکت هاي خارجی در ترکیه و شروع به کار شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی در این منطقه نیز بر بازار املاك تأثیر مثبتی گذاشته است. در حال حاضر ترکیه در مسیر ورود به اتحادیه اروپا قرار دارد و به همین دلیل در دوران شکوفایی خود به سر می برد. این وضعیت مثبت ترکیه، تعداد زیادي از سرمایه گذاران را به سمت ترکیه جلب نموده است و سرمایه گذاری در ترکیه افزایش یافته است.

در بخش سرمایه گذاري در ترکیه و سرمایه گذاری املاك در ترکیه نیز رو به رشد قرار دراد و سرمایه گذاران زیادي در این بخش فعالیت می کنند. بسیاري از مناطق ترکیه به دلیل خرید و فروش املاك و وجود سرمایه گذاران به سرعت توسعه یافتند و با این وجود هنوز املاك و زمین با نرخ مناسب وجود دارد. این شرایط را می توان با اسپانیا در 15 یا 20 سال پیش مقایسه کرد.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 زمان : 16:44 بازدید : 66 نویسنده : Ramin
ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 201
  • بازدید سال : 1,303
  • بازدید کلی : 3,097